Neden biz….?

T.C. M.E.B. Yüksek Kariyer Eğitim Kurumu;1996 yılından beri İstanbul / Maltepe’ deki merkezinde Dış Ticaret -Lojistik, Bilgisayarlı Muhasebe, Bilgisayar İşletmenlik, İngilizce, Almanca, Rusça, Arapça, Osmanlıca, Yabancılar için Türkçe , Autocad- 3D Max, Diksiyon-Beden Dili-İletişim, YÖS (yabancı Öğrenci Sınavı), Eğiticinin Eğitimi vb…. kurs alanlarında faaliyet gösteren M.E.B. onaylı Kurumdur. Akademik Deneyimli, uzman kadromuz, modern ve geniş dersliklerimiz (klima ve projeksiyon mevcuttur) ile öğrenci memnuniyeti ve başarı odaklı eğitimler vermekteyiz. Kurumsal yönümüz ile Türkiye geneli firmalara yönelik kurumsal/özel eğitimler ve Danışmanlık hizmetlerimiz ile yanınızdayız.

 Misyonumuz:

Yüksek Kariyer Eğitim Kurumu,verdiği eğitim ve kattığı farklılıklarla, kalıcı üstünlükler kazanmış, bilim ve teknoloji üretimine odaklı, toplumun değişen ihtiyaçlarına cevap verebilen bireysel ve kurumsal eğitimleri ile kişi ve kurumları yetiştirmeyi ilke edinmekte, topluma ve evrensel bilime katkıda bulunmayı görev kabul etmektedir.

Vizyonumuz:

Yüksek Kariyer Eğitim Kurumu,Güçlü kadrolar- kurumsal kültür- girişimcilik ruhu ve sürekli gelişime açık dinamizm ile bilime ve topluma yön veren öncü bir Eğitimi kurumu olarak hizmet vermek.

 

YÜKSEK KARİYER YABANCILAR İÇİN TÜRKÇE ve YÖS EĞİTİM MERKEZİ;

YÖS(Yabancı Öğrenci sınavı) EĞİTİMİ

 Avrupa ve Balkanlardaki üniversiteler ile yarışacak hale gelen Türk Üniversiteleri Türkiye’de yaşayan ve Türkiye’ye gelmek isteyen yabancı uyruklu öğrencilerin ilk tercihleri arasında yer almaya başlamıştır.

 

Türkiye’deki üniversitelerde okumak isteyen Yabancı Uyruklu Öğrencilerin girebilecekleri sınav “YÖS” (Yabancı Öğrenci Sınavı)' dır.


Türkiye’ye komşu ve komşu olmayan Irak, İran, Bulgaristan, Arnavutluk, Yunanistan gibi ülkelerin yanı sıra İngiltere, Fransa, İsveç, Türkmenistan, Özbekistan, Kırgızistan, Afganistan, Çin, Japonya, Azerbaycan Ukrayna, Rusya ve Gürcistan vatandaşı gençlerin de tercihi Türkiye’nin önde gelen üniversiteleri olmaya başladı.

Uzun yıllardır “YÖS’ sınavına öğrenci hazırlayan YÜKSEK KARİYER YABANCILAR İÇİN TÜRKÇE ve YÖS EĞİTİM MERKEZİ; Yabancı Uyruklu öğrencilerin katılacakları sınavlar hakkında sorularını her zaman yanıtlamaktan memnuniyet duymaktadır.

 

YÜKSEK KARİYER YABANCILAR İÇİN TÜRKÇE ve YÖS EĞİTİM MERKEZİ; Eğitim hizmetlerinin yanı sıra üniversite sınavları sonrasında öğrencilerini yalnız bırakmamaktadır. Ücretsiz olarak verilecek rehberlik hizmetimiz içerisinde,

 

  • Üniversite ve bölüm araştırması    
  • Üniversite kontenjanlarının takibi
  • Üniversite ek kontenjanlarının takibi
  • Kayıt belgelerinin hazırlanması
  • Üniversitelerle irtibat kurulması


 YÜKSEK KARİYER YABANCILAR İÇİN TÜRKÇE ve YÖS EĞİTİM MERKEZİ;

8 (sekiz) kişilik - 15 (onbeş ) kişilik gruplar halinde, zengin materyaller, alanında yüksek lisans yapmış deneyimli eğitmenler (en az iki yabancı dil bilmektedirler) eşliğinde; YÜKSEK KARİYER YÖS KURSU;IQ (intelligence quotient), Matematik, Geometri, hediye  eğitimler ( Türkçesi yetersiz yabancı öğrencilerimize 6 kur Türkçe, Diğer kursiyerlerimize de mesleki ve kişisel gelişim kurslarımızdan / Dış ticaret / muhasebe / bilgisayar / Diksiyon / Autocad / 3dsmax / kurslarımızdan biri Hediye)  eğitimleri olarak verilmektedir.

» IQ (Zeka katsayısı, Mantıksal düşünme, Zeka Kullanımı)

» Matematik (Temel matematiksel kavramlar)» Geometri;           

» Hediye Eğitimler:

» ikamet izin işlemleri: (Türkçe kursumuz üzerinden 1 yıl) + (1 yıl daha uzatılabilinir) veya (Türkçe kursumuz üzerinden 2 yıl) + (2 yıl daha uzatılabilinir)

 

DERS ÇALIŞMA ve SINAVDA TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ:

YÖS, test tekniğine dayalı bir sınavdır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir. YÖS’ müracaat eden aday sayısı her yıl artmakta kontenjanlar da sınırlı kalmaktadır. Yani kazanmak her yıl bir önceki yıla göre daha da güçleşmektedir. Bu güçlüğün üstesinden gelmek için adayın sınav süresince yaptığı netlerin yüksek olması gerekir.

Test tekniğine dayalı sınavlarda başarısızlığın nedeni genellikle bilgi eksikliğinden değil, sorulara yaklaşım tarzından veya soru stiline aşina olmamaktan kaynaklanır. Test tecrübesi sınav sonucunu etkileyen en önemli etkenlerdendir. Test çözme tekniğini iyi bilmek istenen sonucun alınmasını büyük oranda sağlayacaktır.

Yüksek Kariyer Eğitim Kurumu Yös Kursu’ muzdan aldığınız eğitim yös sınavlarında başarılı olmanızı sağlar. Çünkü çözülen her soru gerçek sınav öncesi adaya tecrübe kazandıracaktır. Aday bu bilgi birikimiyle sorulara nasıl yaklaşacağını ve soruları nasıl çözeceğini, hangi yolları kullanacağını, ne kadar süre ayıracağını ve nelere dikkat edeceğini öğrenir.

YÖS sorularının yaklaşık 35 tanesi Matematik-Geometri konularından oluşur. Matematik ve Geometri sorularını çözmek bu konulardaki bilginin çok iyi özümlemesiyle mümkün olur. Matematik ve Geometri derslerinde öğrenci test çözme aşamasına geçmeden önce konuları çok iyi çalışıp özet çıkarması, o konuyla ilgili varsa çözümlü soruları incelemesi gerekir. Test çözme aşaması en son aşamadır. Öğrenci konuyu anladığına emin olduktan sonra soru çeşitlerini görmek ve o konuda tecrübe kazanmak için test çözme aşamasına geçebilir. Öğrenci testleri çözdükten sonra yapamadığı soruları mutlaka öğretmenlerinden öğrenmelidir. Aksi takdirde test çözmenin bir anlamı olmayacaktır. YÖS sorularının 45 tanesi genel yetenek sorularından oluşur. IQ sorularında başarılı olmak bilgiden çok o konuda hazırlanmış yös sınavına paralel soruları çözmek, yani bu konuda tecrübe kazanmakla mümkün olur. Tecrübe ise çözülen soru miktarıyla ölçülür. YÖS' de başarılı olmayı hedeflenen adayın test çözerken “bir sorudan ne çıkar canım” diyerek o soruyu yok sayması en büyük hatadır. Çözülen her bir soru tipi aday için bir avantajdır. Sınava hazırlanan adayın çözemediği her sorunun doğru cevabını öğrenmesi gerekir.

1) Bir konuyla ilgili soruları çözmeden önce o konuyu iyi öğrenmelisiniz. Konuyla ilgili kendi özetlerinizi çıkarmalı, notlar almalısınız.

2) YÖS’te başarılı olmak için YÖS sınavına uygun sorular çözmelisiniz. Bu konuda tecrübeli kişilerin hazırladığı sorularla sınava hazırlanmalısınız.

3) Soruları kendinize zaman tanıyarak çözün. Çünkü gerçek sınav sadece bilginizi değil bilgi kullanma hızınızı da ölçmektedir. Bu yüzden 80 soru için 90 dakika süre kullanın.

4) Her sorunun size sınavda sorulabileceğini düşünerek yanıtlamaya çalışın. Çözemediğiniz veya yanlış çözdüğünüz sorunun mutlaka doğru çözümünü Yüksek Kariyer Yös Kursu Öğretmeninizden öğrenin.

5) Yeni konularla ilgili test çözerken kolaydan zora doğru bir yol izleyin.

6) Öğrenilen her konuyla ilgili yapamayacağınız soru kalmayana kadar yeterince soru çözün.

7) Mümkün olduğunca farklı kaynaklardan yararlanın. Çözdüğünüz soruların YÖS standartlarına uygun olmasına dikkat edin.

8) Bütün çalışmalarda, ideal süre olan bir dakikaya bağlı kalarak soru çözün. Çözümünüz uzun zaman aldıysa daha pratik yollarını öğretmenlerinizden öğrenin.

9) Şeklin yanında verilen bilgiler birbirinin tamamlayıcısıdır bu nedenle şekil ve bilgileri iyi inceleyin, verilen bilgilerin ne için verildiği ve ne istendiğine dikkat edin.

10) Fikir sahibi olmadığınız soruları boş bırakmayı alışkanlık haline getirin. Boş bırakılan soruların netleri azaltmadığını aksine dört yanlış sorunun bir doğru soruyu götürdüğünü unutmayın.

11) Testlere en iyi olduğunuz dersin sorularıyla başlayın, iyi olduğunuz dersleri sona bırakmayın, bu size sınava daha moralli başlamayı, konsantre olmayı dolayısıyla sınav kaygısına düşmemeyi sağlayacaktır.

12) Doğru çözdüğünüzden emin olmadığınız soru ve sorular varsa o sorulara işaret koyup tüm soruları çözdükten sonra tekrar o sorulara bakın.

13) Yanlış çözdüğünüz sorulardan ötürü ümidinizi kaybedip karamsarlığa düşmeyin. Çünkü her yanlış çözdüğünüz soru şayet doğru çözümünü öğrenirseniz sizin için bir kazançtır.

14) Çözemediğiniz soruları düşünerek stres yapmayın. Her öğrencinin çözemeyeceği sorular mutlaka çıkar. Önemli olan çözemediğiniz soruların nasıl çözüleceğini öğrenmenizdir.

15) Yorulduğunuzu hissettiğiniz anlarda kısa molalar verin. Mümkünse bu molaları bölümler arasında kullanın.

16) Hızınızı belirli aralıklarda kontrol edin. Planladığınız süreyi kontrol ederek izleyin. (Örneğin her 30-40 soruda bir süreyi kontrol edin.)

17) Doğru cevaba daha kısa sürede ulaşmak istiyorsanız yanlış olduğuna inandığınız şıkları hemen eleyin. Kalan şıklar üzerine düşünün.

18) Sayısal sorularda işlemleri mutlaka kaleminizi kullanarak yapın.

19) Çözdüğünüz her testte kaydırma, kodlama veya yanlış cevabı işaretleme gibi klasik hataları yapmamaya özen gösterin.

20) Sınavı, kesinlikle süre dolmadan terk etmeyin. Son dakikaya kadar süreyi kullanın.

21) Karşılaştığınız zor sorularla inatlaşıp zaman kaybetmeyin. Çünkü zor soruyu yapan değil çok soruyu yapan sınavı kazanır.

22) Aşağıdaki tabloda YÖS sınavında gelen soruların zorluk derecelerinin yüzdeleri verilmiştir. Öğrenci sınavda Turlu soru çözme tekniğini uygulayarak ilk turda çok kolay ve kolay soruları, ikinci turda normal soruları, üçüncü turda zor soruları ve en son turda da çok zor soruları çözebilir. Turlu

soru çözme tekniğini uygulayabilen kursumuz öğrencilerinin tüm soruları cevaplayarak sınavı 30 dakika önce bitirebildiği görülmüştür. Turlu çözme tekniğini uygulayabilmek için öğrencinin sorulara hâkim olması hangi sorunun kolay hangi sorunun zor olduğunu ayırt edebilmesi gerekir. Bunun için de yıl boyunca çok çeşitli sorular çözmesi gerekir.


 Soruların Zorluk Derceleri

Yüzdeleri

Çok Kolay Sorular

%10

Kolay Sorular

%20

Normal Sorular

%40

Zor Sorular

%20

Çok Zor Sorular

%10

23) Sınavlarda çevrenizdeki kişilerin, hangi testi çözdüğü, kaç soru cevapladığı ile ilgilenmeyin. Bu, dikkatinizi dağıtabilir ve moralinizi bozabilir.

24) Tüm test çözümlerinizde süre tutun ve teste başladığınız andan itibaren dış dünya ile tüm bağlantılarınızı kesin. Eğer bunu başarabilirseniz sınava yoğunlaşmışsınız demektir.

25) Test hızınızı konu tekrarıyla değil, soru çözerek arttırabilirsiniz. Kurs hazırlık döneminde, çok sayıda soru çözmeye gayret edin.

26) Test çözerken ezberden kaçının. Soruları anlayarak ve yorumlayarak çözmeye çalışın.

27) Hazırladığınız çalışma programına uyun.

28) YÖS’ de ölçülmeye çalışılan bilgi düzeyinizdir, bilginizi en verimli şekilde kullanabilmeniz için kendinize güven duymanız, rahat hissetmeniz ve zihninizin açık olması son derece önemlidir.

29) Soru çözümünden sonra yanlış yaptığınız, boş bıraktığınız soruları inceleyerek, hatanın bilgi eksikliğinden mi, yanlış bilgiden mi yoksa dikkatsizlikten mi kaynaklandığını tespit ederek çalışmalarınıza yön verin.

30) Çok sorulu testlerde "Turlu Soru Çözme Tekniği" uygulamanız, bilinen soruların çözümünü hızlandırır. Bilinmeyen sorularla zaman kaybını önler. Aynı zamanda zorluk derecesi biraz yüksek olan sorulara bakmayı ve bu sorular için daha fazla zaman kullanımını sağlar.

 

YÖS KANUNU

YURTDIŞINDAN ÖĞRENCİ KABULÜNE İLİŞKİN ESASLAR

A- Genel İlkeler:

 

1)                11.04.2012 tarih ve 28261 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 6287 sayılı Kanun’un 14/f maddesi uyarınca yurt dışından öğrenci kabul etmek isteyen üniversitelerin Yükseköğretim Kurulu onayı ile yurt dışından öğrenci kabul etmesi,

2)                  a) Yurt dışından öğrenci kabul edecek yükseköğretim kurumlarının kontenjan önerilerinin belirlenecek takvim çerçevesinde Yükseköğretim Kurulu tarafından toplanması,

b) Yurt dışından öğrenci kabul kontenjanlarının, bir önceki yıl ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan programların kontenjanlarının %50'sini geçmeyecek şekilde önerilerin üniversitelerden alınarak, yükseköğretim kurumlarının fiziki alt yapısı, öğretim üyesi yeterliği, o programda okuyan öğrenci sayısı dikkate alınarak Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmesi, ilgili yılda yeni açılan (ilk defa öğrenci alan) programlar için ÖSYS kontenjanları ile birlikte önerilmesi halinde yurt dışından öğrenci kabul kontenjanlarının değerlendirilmesi, ÖSYS Ek Yerleştirme işlemleri sırasında ilk defa öğrenci alan programların yer almaması,

c) Söz konusu programların kontenjanları ile öğretim dili, hazırlık sınıfına ilişkin bilgilerin Yükseköğretim Kurulu internet sitesinde yayınlanması,

d) Yükseköğretim programlarının eğitim ücreti, sağlık raporu vb koşullarının üniversiteleri tarafından ilan edilmesi,

 

3)                Yabancı öğrenci kabul etmek isteyen üniversitelerin ön lisans ve lisansta birinci öğretim, ikinci öğretim, uzaktan eğitim ve açık öğretim programlarında kontenjan ayrılması, METEB bağlantılı (eğitim öğretim ... Endüstri Meslek Lisesinde vb) programlara kontenjan ayrılmaması,

 

4)                Yurt dışından öğrenci kabulü sırasında öğrenci başvurularının değerlendirilmesinde üniversitelerin yabancı uyruklu öğrenci kabulünde kullanılması önerilen ve Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanan sınavlardan; lise bitirme sınavları statüsünde olan sınavların (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi vs.) geçerlilik sürelerine bir sınırlama getirilmemesine ancak üniversite giriş sınavı statüsünde olan sınavların (SAT, vs.) geçerlilik sürelerinin iki yıl ile sınırlandırılması,

 

5)                 Devlet üniversitelerinde istisna yapılmaksızın yurt dışından kabul edilecek öğrencilerden her yıl alınacak öğrenim ücretinin asgari ve azami miktarının Bakanlar Kurulu tarafından belirlenmesi,

 

6)                 Vakıf yükseköğretim kurumlarına yurtdışından kabul edilecek öğrencilerden alınacak öğretim ücretinin daha önceki yıllarda olduğu gibi yükseköğretim kurumlarının yetkili kurullarınca belirlenmesi,

 

7)                 Yurt dışından öğrenci kabul edecek üniversite kontenjanına başvuru olmaması veya kontenjanın dolmaması halinde, dolmayan ve başvuru olmayan kontenjanların Hukuk, Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık programları dışındaki diğer programlar için üniversite talep ettiği takdirde; aynı üniversitenin diğer program kontenjanlarına 2/b maddesindeki kontenjan belirleme sınırlarını aşmamak şartıyla üniversitelerin ilgili kurulları tarafından aktarılabilmesi, Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık, Hukuk programlarında ise Yükseköğretim Yürütme Kurulu kararı ile aktarılabilmesi,

B- Başvuracak Adaylar:

 

a) Lise son sınıfta olmaları ya da mezun durumda bulunmaları koşuluyla;

 

1)Yabancı uyruklu olanların,

 

2)Doğumla Türk vatandaşı olup da İçişleri Bakanlığı’ndan Türk vatandaşlığından çıkma izni alanlar ve bunların Türk vatandaşlığından çıkma belgesinde kayıtlı reşit olmayan çocuklarının Türk Vatandaşlığı Kanunu uyarınca aldığı Tanınan Hakların Kullanılmasına İlişkin Belge sahibi olduklarını belgeleyenlerin, (5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 7. Maddesinde “(1) Türkiye içinde veya dışında Türk vatandaşı ana veya babadan evlilik birliği içinde doğan çocuk Türk vatandaşıdır.” hükmü bulunmakta olup, yurt dışından kabul kontenjanlarına başvuracak adayların Türk Vatandaşlığı Kanunu’nu incelemelerinde yarar bulunmaktadır.)

 

3)Yabancı uyruklu iken sonradan kazanılan vatandaşlık ile TC vatandaşlığına geçenlerin / bu durumdaki çift uyrukluların

 

*4)  a) 01/02/2013 tarihinden önce yurtdışında ortaöğretime devam eden TC uyruklu öğrencilerden ise ortaöğretiminin (lise) son üç yılını KKTC hariç yabancı bir ülkede tamamlayanların (ortaöğretiminin (lise) tamamını KKTC dışında yabancı bir ülkedeki MEB nezdinde açılmış olan Türk okullarında tamamlayanlar dahil) yurt dışından öğrenci kabul kontenjanlarına başvuru yapabileceğine”

 

b) 01/02/2013 tarihinden sonra yurt dışında ortaöğretime başlayan adayların yurt dışından kabul kontenjanlarına ortaöğretiminin (lise) tamamını KKTC hariç yabancı bir ülkede tamamlayanların (ortaöğretiminin (lise) tamamını KKTC dışında yabancı bir ülkedeki MEB nezdinde açılmış olan Türk okullarında tamamlayanlar dahil) başvuru yapabilmelerine,

 

5)  KKTC uyruklu olup; KKTC’de ikamet eden ve KKTC’de ortaöğrenimini (lise) tamamlayan GCEAL sınav sonuçlarına sahip olanlar ile 2005-2010 tarihleri arasında diğer ülkelerdeki kolej ve liselere kayıt yaptırıp eğitim alarak GCE AL sınav sonuçlarına sahip olan veya sahip olacakların, başvurularının kabul edilmesi,

 

b) Adaylardan:

 

 1) T.C. uyruklu olup ortaöğreniminin (lise) tamamını Türkiye’de veya KKTC’de tamamlayanların,

 

 2)K.K.T.C. uyruklu olanların (ortaöğreniminin tamamını (lise) K.K.T.C liselerinde bitirip GCE AL sonucuna sahip olanlar ile 2005-2010 tarihleri arasında diğer ülkelerdeki kolej ve liselere kayıt yaptırıp eğitim alarak GCE AL sınav sonuçlarına sahip olan veya sahip olacaklar hariç),

 

*3) amaddesinin 2 numaralı bendinde tanımlanan doğumla ilk uyruğu T.C. olan çift uyrukluların, (a maddesinin 4 numaralı bendindeki şartları sağlayanlar hariç)

 

 4)Uyruğundan birisi K.K.T.C. olan çift uyrukluların (ortaöğreniminin (lise) tamamını KKTC liselerinde bitirip GCE AL sonucuna sahip olanlar ile 2005-2010 tarihleri arasında diğer ülkelerdeki kolej ve liselere kayıt yaptırıp eğitim alarak GCE AL sınav sonuçlarına sahip olan veya sahip olacaklar hariç),

 

 5)Türkiye’deki büyükelçilikler bünyesinde bulunan okullar ile Türkiye’de bulunan yabancı liselerde öğrenimlerini gören T.C uyruklu olan veya a maddesinin 2 numaralı bendinde tanımlanan doğumla ilk uyruğu T.C olan çift uyrukluların başvurularının kabul edilmemesi,

 

C- Üniversitelerin Kabul Koşullarına İlişkin İlkeler:

 

1)Ülkelerin kendi ulusal sınavları, uluslararası sınavlar, ortaöğretim (lise) not ortalamaları, üniversite tarafından yapılan sınav vb. gibi öğrenci kabulünde kullanılacak yöntemlerin minimum puanlarının da yer aldığı yurt dışından öğrenci kabulüne ilişkin esasların Üniversite senatolarınca kabul edilen bir yönerge veya yönetmelik şeklinde düzenlenerek Yükseköğretim Genel Kurulu’nun onayına sunulması,

 

 2)  Üniversitelerce belirlenecek şart ve esaslara, yurt dışından gelecek öğrencilerin maddi imkanlarının ülkemizde yükseköğretimlerini sürdürmeye imkan sağlamasını temin etmek amacıyla maddi bir güvence miktarının eklenmesi,

 

3)  Ülkemizdeki üniversitelerin yasal olarak ülkemize gelen yabancı uyruklu adaylardan kabul ettikleri öğrencilere kabul mektubu veya eşdeğer bir belge düzenlemeleri, Yükseköğretim kurumlarının ilgili kurullarının kabul etmesi halinde ara dönemde başvuran adaylara ilişkin olarak ise incelemenin ilgili yükseköğretim kurumu tarafından yapılarak başvuru şartını sağlayan adaylara bir önceki yıldaki ilgili üniversitenin yurtdışından öğrenci kabul kontenjanın 1/3’ünü aşmayacak şekilde bir sonraki eğitim öğretim yılı için “ön kabul mektubu” veya eşdeğer bir belge düzenlenebilmesi,

 4)Yurt dışından gelecek öğrencilerin tercihlerinde ülkemiz üniversitelerini seçmelerine imkan sağlamak üzere üniversitelerimizi tanıtıcı doküman ve katalogların hazırlanması, üniversitelerimizin yurtdışındaki eğitim fuarlarına katılımlarının teşvik edilmesi ve başvuran veya gelen öğrencilere yardımcı olmak amacıyla üniversitelerce bünyelerinde Yabancı Uyruklu Öğrenci Ofislerinin oluşturulması,

 

5)Yükseköğretim kurumlarının belirlenen yurt dışından gelecek öğrenci kontenjanı çerçevesinde uygulama takvimini belirleyerek akademik takviminde belirtmesine, kayıt olan öğrenciler ile ilgili bilgilerini Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’na bildirmesi,

 

 6)Yurt dışından gelecek öğrencilerin Türkçe düzeylerinin, kabul hakkı kazandığı üniversite tarafından belirlenen koşullar ve istenen belgeler çerçevesinde ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından değerlendirilmesi uygun görülmüştür.

 

* : Danıştay 8. Dairesi tarafından verilen yürütmeyi durdurma kararı uyarınca 21.5.2014 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında Yürütme Kuruluna verilen yetkiye dayanarak 16.07.2014 Tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu’nda başvuru yapabilecek adaylara ilişkin alınan karara göre düzenlenmiştir.

 

YÖS SINAVI İÇİN SIK SORULAN SORULAR

YÖS sınavı için ;YÖK Kurulu  2010 yılında bazı düzenlemeler yapmış 2011 yılından itibaren ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan  YÖS uygulaması kaldırılmıştır. Bu tarihten itibaren üniversiteler yabancı uyruklu öğrenci kabul kriterlerini kendileri belirlemekte ve kendi bünyelerinde Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavları (YÖS) düzenlemektedirler. 

1- YÖS (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı) Nedir?

Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS), Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarında okumak isteyen yabancı uyruklu öğrencilerin girebilecekleri ve sonuçlarını bu kurumlara kabul için başvururken kullanabilecekleri bir sınavdır.

2- YÖS’ ün uygulanmasından, başvuruların gerçekleşmesinden ve sonuçların açıklanmasından hangi kurum sorumludur?

YÖS (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı) ile ilgili kontenjan ayıran üniversitelerin kendileri tüm aşamalardan sorumludur.

3- YÖS hangi tarihten itibaren yapılmaktadır?

YÖS (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı) 1981 yılından bugüne yapılmaktadır.

4- YÖS ne zaman ve nerede yapılır?

Adaylar, istedikleri bölüm ve üniversiteleri bireysel olarak takip edip başvuru koşulları için gerekli hazırlıkları yapmaları gerekmektedir.

5- YÖS’ her yıl kaç kişi girmektedir?

YÖS’ (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı) 2000’li yıllarda yılda ortalama 5000 kişi girmekteydi. Bu sayı 2007 yılında yaklaşık 6000 kişiye, 2008 yılında ise yaklaşık 7000 kişiye yükselmiştir.

6- YÖS e girmek için herhangi bir yaş sınırı var mıdır?

YÖS’ başvurmak, sınava girmek veya üniversitelere kabul için herhangi bir yaş sınırı yoktur.

7- YÖS’ kaç kez girilebilir, herhangi bir sınırlama var mıdır?

YÖS’ birden fazla başvuruda bulunulabilir.

8- YÖS’ ile Türkiye’deki üniversitelerde lisans eğitimi dışında bir eğitim alınabilir mi?

YÖS sadece önlisans ve lisans eğitimi için yapılan bir sınavdır. Türkiye’de yüksek lisans (master) ya da doktora eğitimi almak isteyen yabancı uyrukluların YÖS ile herhangi bir ilgileri yoktur.

9- YÖS ile Türkiye’de uygulanan diğer üniversiteye giriş sınavları YGS & LYS arasında bir benzerlik var mıdır?

YGS-LYS ve YÖS’ ün üniversiteye giriş sınavları olmaları dışında ortak noktaları oldukça sınırlıdır. Ana hatlarıyla değerlendirildiğinde, ders dağılımları, soru adetleri, soru tipleri, puan hesaplama yöntemleri, üniversiteye yerleştirilme işlemleri birbirinden oldukça farklıdır.

Ancak, bazı üniversitelerin kimi ek kriterler uygulayarak, öğrenci kabulü sırasında ilgili üniversiteye başvuran adayın okuduğu ağırlıklı alanı, not ortalamasını veya bitirdiği lisenin türünü dikkate aldıkları bilinmektedir.

 10- YÖS’ kimler başvurabilir ve kimler başvuramaz?

Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavına başvurabilmek için, Yabancı uyruklu olmak (hiçbir devletin uyruğunda olmayanlar ve mülteciler dâhil), Türk liselerinin veya Türk liselerine denk bir okulun son sınıfında okumak ya da benzeri bir okuldan mezun durumda bulunmak gerekir.

Ek olarak adayların, YÖS sonrası üniversitelere başvurular sırasında tercih etmek istedikleri yükseköğretim kurumlarınca belirlenen kayıt koşullarını taşımaları gerekir.

Not: Çifte vatandaşlığı olanların (Uyruklarından bir tanesi T.C. olanların) YÖS’ e girebilmeleri için öncelikle vatandaşlıktan çıkmaları gerekmektedir (vatandaşlıktan çıkma işlemi “Geçici İzinle Vatandaşlıktan Ayrılma Yasasından” yararlanarak yapılırsa, adaylar üniversite eğitimlerini bitirdikten sonra tekrar T.C. vatandaşlıklarını geri alabilirler.)

Vatandaşlıktan çıkma işlemini ancak 18 yaşında büyük olanlar gerçekleştirebilir. 18 yaşından küçük olup da vatandaşlıktan çıkmak için başvuruda bulunacakların velilerinin, öncelikle T.C. mahkemelerine “Kaza-i Rüşt ” davası açmaları gerekmektedir.

Vatandaşlıktan çıkma işlemleri ortalama 3 ay kadar sürmektedir.

Kazai rüşt davası: On beş yaşını ikmal eden küçük, kendi rızası ve ana ve babanın mukayafakatı ile mahkemesi asliyece mezun kılınabilir. Vesayet altında ise, vasi de dinlenir.

11- YÖS’ en çok hangi ülkelerden başvuru yapılır?

Başvuran adayların ülkelere göre dağılımları her sene değişmekle beraber, Azerbaycan, İran, Türkmenistan, Yunanistan, Bulgaristan ve Almanya pasaportlu adaylar yoğunluktadır.

12- Üniversiteler yabancı uyruklu öğrenci başvurularında, nelere dikkat ederler?

Her üniversitenin başvuru kabul kriterleri birbirinden farklı olmakla beraber, birçoğunun başvurularda dikkate aldığı bazı ortak değerlendirme kriterleri de vardır.

Öncelikli ve ilk kriter adayın sınav sonucudur. Herhangi bir üniversiteye başvurabilmek için adayın istenen puan barajını geçmesi ve eğer ilgili üniversitenin başvuru kriterleri arasında yer alıyor ise başvuru taban puanını da geçmiş olması gerekir.

Bir başka önemli koşul ise tüm üniversitede mutlaka uygulanan ülke kontenjanı uygulamasıdır.

Ülke kontenjanı uygulaması: Üniversitelerde, bir fakülte veya yüksekokula kabul edilen aynı ülke uyruklu adayların sayısı, bu fakülte veya yüksekokula bağlı programların kontenjan toplamının % 20’sini geçemez. Kontenjanın dolmaması halinde, bu şart aranmaksızın başvurular ile ilgili olarak üniversite tarafından işlem yapılabilir.

Ülke kontenjanı uygulaması dışında, üniversitelerin kendi aralarında farklılık göstermekle beraber dikkate aldıkları durumlar aşağıda sıralanmıştır;

  1. Adayın tercih sıralaması
  2. Adayın Türkçe testi sonucu
  3. Adayın lise öğrenimi boyunca okuduğu derslerin dağılımı (sayısal ya da sözel ağırlıklı olup olmaması)
  4. Adayın lise öğrenimi sürecindeki not ortalaması veya derslere göre not dağılımları
  5. Adayın başvurduğu üniversitede daha önce kayıtlı olup olmaması
  6. Adayın Türkiye’de herhangi bir üniversitede öğrenim görüyor olup olmaması
  7. Adayın yaşı

 13- Üniversiteye YÖS ile girmek YGS & LYS (ÖSS) ile girmekten daha mı kolaydır?

Sınava başvurun aday sayısı ve kontenjanlar değerlendirildiğinde YÖS’ e girenler, YGS & LYS sınavlarına girenlere göre biraz daha avantajlıdırlar. Fakat yine de iyi bir üniversitenin prestijli bir bölümüne yerleşmek için aynı YGS & LYS de olduğu gibi YÖS’ de de yüksek puanlar almak gereklidir. Çünkü bu tür bölümlerin kontenjanları oldukça sınırlı olup bu bölümlere girebilmek için sınavdaki soruların yaklaşık olarak % 90 – % 95 ini doğru cevaplamak gerek